Programma 2024 | De wereld van Communicatie
Presentator | Pauline de Wilde
Pauline de Wilde is dagvoorzitter en presentatrice. Haar televisie carrière begint eind jaren 90 in Seattle USA. Hier maakt zij de stap van afgestudeerde econome (UVA) naar actrice, om vervolgens in Nederland deze carrière switch voort te zetten. Als tv-presentatrice is ze vooral bekend van de zakelijke RTLZ programma’s Ondernemerszaken, Duurzaam Ondernemen en Lokaal Duurzaam.
Keynote | Jitske Kramer
Tricky – Tijden Laat je niet gek maken
Het zijn Tricky Tijden. De bestaande ordening staat ter discussie, het vertrouwde moeten we loslaten en grenzen worden verlegd. Elke transformatie kent een turbulente tussentijd, een intrigerende transitiefase waar de wereld lijkt te spelen met haar eigen regels. In deze verwarrende tijd verschuilen we ons graag achter schijnzekerheden en laten we ons te gemakkelijk verleiden door mooie beloftes.
Uit de Praktijk | Willemijn Wesselink – RES Noord Holland
Van Hoe? Naar zo! In de energietransitie
Wat ons te doen staat is duidelijk: er moet heel veel schone energie bij. Maar HOE? Dat is dé vraag van de energietransitie. In Noord-Holland hebben alle 44 gemeentes, 3 waterschappen en provincie samengewerkt om tot een nieuw verhaal te komen. Een verhaal dat eerlijk is, praktisch en door iedereen te gebruiken!
Uit de Praktijk | Carolien Ottjes – Diergaarde Blijdorp
Van dierentuin naar natuurherstel organisatie
Als CMO bij Stichting Koninklijke Rotterdamse Diergaarde richt Caroline Ottjes zich op de transitie van de dierentuin naar een toonaangevende organisatie voor natuurherstel, waarbij de nadruk ligt op krachtige interne en externe communicatie en het versterken van partnerschappen met diverse stakeholders.
Voor welke verdieping kies jij? (meer info volgt)
Van message house naar luisterhuis | Harrie van Rooij
Luisteren leren we in de loop van ons leven eerder af dan dat we er beter in worden. Ook organisaties kunnen hun luisterkwaliteiten verbeteren. En daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor de communicatieafdeling. Hoe maak jij van je organisatie een Luisterhuis?
Het LEF, om jezelf te laten zien. | Pauline de Wilde
Handvatten, tips and tricks om vol zelfvertrouwen en plezier zichtbaar te zijn, in een wereld die zo zichtbaar lijkt, maar niets is minder waar. Soft skills met harde resultaten. Wat zou er gebeuren als we meer persoonlijke verhalen met elkaar zouden delen? Zowel intern als extern als communicatiemiddel?
Storytelling die moet kloppen | Cor Hospes
Betrokkenheid, verbinding en bijdragen. Medewerkers willen betekenis ervaren in hun werk. Het maakt storytelling belangrijker dan ooit. Mits je verhaal klopt. In je zeggen en doen, intern en extern. Cor Hospes verduidelijkt in zijn verdiepingssessie waarom je, juist nu, je medewerkers moet verbinden en bij het verhaal van je organisatie betrekken. De grote rol van communicatie hierin is overduidelijk.
“ask me anything-sessie” over Ai en Communicatie | Sonja Loth
In deze interactieve sessie kun je alles vragen wat je als communicatie-professional zou willen weten. Sonja heeft al vele organisaties en communicatie-professionals geholpen om met AI meer impact te maken met communicatie. Ze kent niet alleen de positieve kant maar ook de mogelijke gevaren van AI in communicatie.
Blik vanuit een ander veld | Caroline Tervoort-Visser – KPMG
Inclusief empathisch leiderschap
Caroline Tervoort is sinds 2019 CHRO bij KPMG Nederland en ontving in 2023 de CHRO of the Year Award.
Tervoort’s HR-strategie legt de nadruk op een menselijke aanpak, inclusief empathisch leiderschap. Ze introduceerde innovaties zoals robotics en AI-technologie, en bevordert een inclusieve cultuur met metingen voor psychologische veiligheid.
Uit de Praktijk | Ellen van Heerwaarden – KPN
Hoe “stukje van mij” van heel KPN werd
Ellen van Heerwaarden werkt sinds 2010 bij KPN en is momenteel ai verantwoordelijk voor interne communicatie.
De #beterinternet-campagne “Stukje van mij” oogst momenteel veel lof en valt in de (internationale) prijzen. Ook op de interne organisatie heeft de campagne een positief effect en draagt de campagne bij aan betrokkenheid en trots. Ellen geeft een inkijk in de 360 graden communicatieaanpak en de bijdrage aan de interne communicatiedoelstellingen.
Keynote| Cyriel Kortleven
Maak Verandering Eenvoudig – Meer succes in je verandertrajecten? Maak het Specifiek, Soepel en Superklein!
Ontdek de boeiende metafoor van ‘Brainflix’, die inzicht biedt in de rol van ons onderbewustzijn in besluitvorming. Leer hoe eenvoudige principes kunnen worden toegepast om ons onderbewustzijn te sturen naar het gewenste gedrag. De sleutel tot het overwinnen van veelvoorkomende obstakels in veranderingsprojecten ligt in het creëren van momentum en betrokkenheid, door te focussen op drie principes: Maak het Specifiek, Soepel en Superklein.