Tip: kom samen met een collega en profiteer van groepskorting! Inschrijven
7
9
5
4
3
2
1

Programma 2022

Dit jaar staat het congres weer onder leiding van Pauline de Wilde. Onder haar deskundige leiding betreden sprekers van onder meer Auping, MSD en ProRail  het podium. Gedragsveranderingsexpert Astrid Groenewegen en diversiteitsexpert Bouchra Talidi delen hun visie en kennis. Daarnaast zal Niek van den Adel met zijn indrukwekkende verhaal zijn insights delen hoe je vanuit tegenslag juist ook sterker er uit kan komen. Kijk hieronder naar het volledige programma!

Donderdag 19 mei 2022

Pauline de Wilde

Pauline de Wilde | Presentator

Pauline de Wilde is dagvoorzitter en presentatrice. Haar televisie carrière begint eind jaren 90 in Seattle USA. Hier maakt zij de stap van afgestudeerde econome (UVA) naar actrice, om vervolgens in Nederland deze carrière switch voort te zetten. Als tv-presentatrice is ze vooral bekend van de zakelijke RTLZ programma’s Ondernemerszaken, Duurzaam Ondernemen en Lokaal Duurzaam.

DSC_6128

Keynote | Niek van den Adel

De enige constante uitdaging die wij altijd gaan hebben is verandering.
Niek doet niets anders dan metaforen en verhalen vertellen, over verandering, verbinding, bloopers en rare situaties op de werkvloer, in de trein en tijdens de lunch. Over oprecht aandacht geven, lachen en over huilen. Want geluk zit niet in je benen, maar in de omgang met de bezoeker en jouw collega. Gaat u mee op reis?

Judith Zuijderhoudt

In gesprek met | Judith Zuijderhoudt – MSD Nederland

Judith Zuijderhoudt is Director Policy, Communication & Population Health bij MSD Nederland. MSD is het grootste geneesmiddelenbedrijf van Nederland met meer dan 4500 medewerkers in Haarlem, Oss, de Bilt en Boxmeer. Bij MSD is zij verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie – van reputatiemanagement en branding tot employee engagement, belangenbehartiging en stakeholder engagement.

Astrid Groenewegen nieuw

Keynote | Astrid Groenewegen – SUE | Behavioural Design

De sterkste managers van de toekomst snappen de psychologie van hun teams. Wie gedrag snapt, kan alles veranderen.
Astrid Groenewegen is mede-oprichter van SUE | Behavioural Design, een bureau dat gespecialiseerd is in gedragsverandering. SUE helpt nationale en internationale klanten als Roche, Ebay, ABN Amro, UNHCR, Rijkswaterstaat en de Belgische en Nederlandse Rijksoverheid om gedrag van burgers, klanten en werknemers positief te beïnvloeden. Daarnaast traint Astrid wereldwijd leiders, teams en professionals in de dagelijkse toepassing van Behavioural Design in de SUE | Behavioural Design Academy

Ine Stultjens

In gesprek met | Ine Stultjens | Koninklijke Auping

Koersvast met de juiste veerkracht

Ine Stultjens heeft een track record in de FMCG-branche bij onder andere Sara Lee/Douwe Egberts, Innocent Drinks en Nestlé. Sinds april 2016 werkt ze bij Auping en sinds 2018 als Hoofd Marketing en Communicatie en geeft ze richting aan de ambitie van het merk om de wereld écht uit te rusten. Het bouwen aan mooie merken die positieve verandering teweeg te brengen, vindt ze belangrijk. En daarvoor komt ze graag haar bed uit.

Bouchra Talidi

Keynote l Bouchra Talidi | Inclusioncy

“Maak verbinding met jezelf, je collega’s en de samenleving”. 

Bouchra Talidi is keynote speaker, leiderschapscoach, trainer en directeur van het organisatieadviesbureau Inclusioncy. Vanuit haar bedrijf begeleidt ze organisaties zodat diversiteit en inclusie een tweede natuur wordt. Bouchra en haar team helpen organisaties om zelf hun weg te vinden in onze snel veranderende samenleving.

Arnold Vonk ANP

Waarom je als organisatie vertrouwen wint door je als informatiebron te
presenteren | Arnold Vonk

Goede journalistiek is feitelijk en betrouwbaar. Daarover zijn de meeste mensen het wel eens. We leven in een tijd waarin het vinden en herkennen van betrouwbare informatie steeds lastiger wordt. Dat kun jij als communicatieprofessional vast beamen.
Deze trend zorgt ervoor dat er ook van organisaties buiten de media wordt verwacht dat ze goede, inhoudelijke en informatieve informatie verstrekken. Aan zowel hun eigen doelgroepen als aan journalisten. Maar kan dat wel? Hoe transparant kun je zijn? En wat levert het de zender en de ontvanger op?
Aan de hand van concrete voorbeelden en tips toont mediaspecialist Arnold Vonk van ANP Business aan hoe je bij journalisten en jouw doelgroep vertrouwen wekt als organisatie.
ANP Business is het nieuwe zakelijke label van het Algemeen Nederlands Persbureau.
Arnold Vonk heeft veel ervaring met zowel de journalistieke wereld als de wereld van de communicatieprofessional. Hij helpt zowel profit- als non profitorganisaties met inhoudelijke kennis in huis (en dat zijn echt niet alleen de onderwijsinstellingen en onderzoeksinstituten) om zich te profileren als serieuze bron voor media. 

Carlijn
Ralph

Veranderen met verhalen | Carlijn Cellissen en Ralph Poldervaart

Er was eens een waterschap in het prachtige rivierenland. Eeuwenlang zette het waterschap zich in voor droge voeten en voldoende schoon water. In redelijke anonimiteit. Totdat in korte tijd de wereld rondom het waterschap totaal veranderde: grotere droogte én hevigere regenval, strijd om beperkte ruimte, mondigere burgers en boeren en een digitale revolutie. De urgentie om te veranderen was nog nooit zo hoog. De veranderspecialist binnen het waterschap, Carlijn, wilde daar verhalen voor inzetten. Maar wist niet hoe. Ze vond de StoryDiggers. Er was een klik en samen gingen ze op avontuur. Onderweg maakten ze een corporate story, daagden managers uit hun eigen verhalen te delen en gingen op zoek naar medewerker-verhalen voor arbeidsmarktcommunicatie. Eind goed, al goed? Nou, niet direct. Toen was daar ineens de pandemie die alles op zijn kop zette. Benieuwd hoe het er nu voorstaat? Kom verhaal halen!

Jasper Claus

De purpose van storytelling | Jasper Claus

Toegegeven, deze titel klinkt alsof je een bloemlezing van modewoorden mag verwachten. Maarrr… dan kom je bedrogen uit. Het punt is dit: verhalen moeten bedoeld zijn om hun publiek te dienen, niet de afzender. Pas wanneer het publiek zichzelf in een verhaal herkent en erdoor gegrepen wordt, kan de afzender iets bereiken met het vertellen van het verhaal. Dan leiden goede verhalen tot verbinding en vertrouwen en veroorzaken ze verandering. Daarom moet de purpose van storytelling juist niet ‘het vertellen van jouw purpose’ zijn, zoals vaak gedacht wordt, want daarmee bereik je die impact niet.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de aanleiding om een verhaal te vertellen komt wel degelijk vanuit de afzender. En wat als deze wel de purpose wilt communiceren? Hoe los je dat dilemma op?

Bij 1Camera zijn we, als filmmakers, al meer dan 10 jaar op een missie om goede, echte verhalen te vertellen. In alle eerlijkheid lukt dat echt niet altijd, maar gelukkig vaak wel: in deze verdiepingsessie deel ik graag de lessen en tips die we over de jaren hebben verzameld over hoe je het verhaal van de afzender tóch over de kijker laat gaan. ‘De purpose van storytelling’, door de lens van een filmmaker.

Andy Wiemer

Andy Wiemer | ProRail

Andy is Coördinator Woordvoering en adviseur van CEO John Voppen bij ProRail. In 2020 werd hij door Logeion uitgeroepen tot CommunicatieTalent vanwege zijn vernieuwende aanpak van woordvoering waarbij hij in eerste instantie uitgaat van proactieve en transparante communicatie via de eigen online (corporate) kanalen in rustige tijden, maar vooral ook tijdens crisissituaties.

Foto Esther 2

Esther Bunnik | VNG

Bij de VNG stuurt Esther een team redacteuren, woordvoerders, adviseurs en informatiemedewerkers aan. Ze is eindverantwoordelijk voor alle in- en externe communicatie. ‘Onze afdeling heeft alles in huis: we staan de pers te woord, we beheren online fora voor gemeenteambtenaren, we adviseren onze bestuurders, zeg het maar. En als je de VNG belt of mailt, word je door onze klantcontactmedewerkers te woord gestaan.’

SRjuli2020

Sherry Rafiq | VodafoneZiggo

Sherry Rafiq is Director Internal Communications, Culture & Engagement bij VodafoneZiggo. Een rol waarin ze met veel passie werkt aan het betrokken en bevlogen houden van circa 8000 collega’s. Ze begon in 2008 bij Vodafone Nederland en verhuisde in 2013 naar Londen om voor moedermaatschappij Vodafone Group te werken. In juli 2016 kwam ze weer terug naar Nederland om onderdeel te worden van het team dat de integratie van Vodafone en Ziggo voorbereidde. Eerder in haar carrière vervulde Sherry diverse marketing, sales en event rollen bij de RAI, de Jaarbeurs en het Nederlands Bureau voor Toerisme.

Partners