Betrokkenheid, verbinding en bijdragen. Medewerkers willen betekenis ervaren in hun werk. Het maakt storytelling belangrijker dan ooit. Mits je verhaal klopt. In je zeggen en doen, intern en extern. Cor Hospes verduidelijkt in zijn verdiepingssessie waarom je, juist nu, je medewerkers moet verbinden en bij het verhaal van je organisatie betrekken. De grote rol van communicatie hierin is overduidelijk.
Over Cor Hospes
De betrokkenheid van medewerkers bij hun werk is nog nooit zo laag geweest. Veel mensen kennen de waarden van hun bedrijf niet en halen hun schouders op als ze horen over de mooie purposepraatjes van de marketingafdeling. Het klopt niet.
Als je medewerkers niet weten waarvoor ze elke dag opstaan, alleen hun ding doen voor een leaseauto, wintersportvakantie en hypotheek, dan raak je hen kwijt. Een oprecht verhaal verbindt. Geeft je mensen ammunitie en inspiratie om samen voor te strijden. Vertel daarom intern en extern waarvoor je gaat en staat. Dan krijg je vanzelf de mensen die daarbij willen horen.
Cor Hospes is eigenaar van Merkjournalisten. Een bureau dat verhalen maakt die kloppen, dat verhalen maakt die mensen in beweging brengen. Cor is auteur van boeken over storytelling en contentmarketing waaronder enkele bestsellers. Hij spreekt wereldwijd over deze onderwerpen. In zijn nieuwste boek ‘Hart voor Zaken’ leer je hoe jij je medewerkers kunt verbinden en je organisatie woest aantrekkelijk maakt voor de arbeidsmarkt.